Lokalna szkoła fundraisingu
Fundacja Aktywizacji i Rozwoju, Publiczna Biblioteka Miasta i Gminy Staszów oraz Stowarzyszenie Dolina Kacanki realizuje projekt „Lokalna Szkoła Fundraisingu”, dzięki Funduszowi Rozwoju w ramach Programu Lokalne Partnerstwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Celem Funduszu jest wspieranie rozwoju partnerstw, które mają potencjał do kontynuacji, wznowienia lub budowania trwałości działań podjętych w dotychczasowych edycjach programu.
Naszym, głównym działaniem jest wzmocnienie i uniezależnienie od grantów istniejącego partnerstwa i zaproszonych organizacji pozarządowych, poprzez stworzenie lokalnej szkoły fundraisingu. Wśród najczęstszych problemów organizacji pozarządowych poza związanych z pozyskiwaniem środków można wskazać brak wiedzy, doświadczenia i świadomości jak trwale pozyskiwać partnerów do działania oraz długofalowego wspierania. Wiele organizacji nie zdaje sobie sprawy, jak wykorzystać fundraising i jakie niesie za sobą korzyści np.: stabilna sytuacja finansowa, rozwój organizacji, większa skala działania, większa skuteczność, budowanie relacji, dywersyfikacja źródeł finansowania, uniezależnienie się od jednej instytucji finansującej.
Nasze działania zaczęliśmy od września 2020- odbyło się spotkanie organizacyjne partnerów oraz przeprowadziliśmy diagnozę potrzeb zaproszonych organizacji. Tak aby mieć obraz faktyczny problemów i potrzeb lokalnych ngosów. Do prowadzenia warsztatów zaprosiliśmy wspaniałe trenerki Zuzę Komornicką i Kingę Bielec. Obie, jak o sobie mówią społecznikostwo wyssały z mlekiem matki. To bardzo doświadczone trenerki, doradczynie, inspiratorki, menadżerki od zadań specjalnych.
Niestety z powodu obostrzeń- naszą Lokalną Szkołę Fundransingu przenieśliśmy w świat wirtualny. Jedynym plusem tego, jest możliwy większy udział osób, niż zakładaliśmy na początku. Warsztaty mają charakter zamknięty.
Za nami już pierwsze z kilku warsztatów, które poprowadziła Zuza Komornicka na temat: Kreatywność i skuteczne budowanie relacji z otoczeniem. Celem tych warsztatów było poszerzenie wiedzy i nabycie umiejętności dotyczących:
• twórczego rozwiązywania problemów społecznych występujących w organizacjach,
• skutecznej promocji projektów i osiąganiu założonych celów.
Program obejmował poniższe zagadnienia:
1. Bomba inspiracji – projekty społeczne – praca na wybranych polskich i zagranicznych przykładach.
2. Identyfikacja problemów społecznych i generowanie innowacyjnych rozwiązań.
3. Narzędziowania – strategia, taktyka, kreacja.
4. Kanały i narzędzia komunikacji marketingowej
Korzyści jakie wynieśli uczestnicy warsztatów to:
• praktyczna i kompleksowa realizacja projektu odzwierciedlającego realia społeczne i biznesowe,
• aktualizacja wiedzy wpływającej na efektywność procesów w organizacji i zarządzanie projektami społecznymi,
• znajomość metod i narzędzi promocyjnych uczących projektowego myślenia, generowania nowatorskich rozwiązań i budowania relacji z otoczeniem
• zdobycie wiedzy dotyczącej kluczowych etapów tworzenia i przeprowadzania projektów z głównym uwzględnieniem działalności promocyjnej.
Następne warsztaty już niebawem. To wszystko dla rozwoju naszego regionu.