Co robimy - Gramy w radę, damy radę

W ramach projektu w latach 2013-2014 promowaliśmy młodzieżowe rady na terenie woj. świętokrzyskiego jako narzędzie służące społecznej aktywizacji młodzieży. Uczestnicy projektu mieli możliwość przetestowania zasad funkcjonowania młodzieżowych przy pomocy gry symulacyjnej. Projekt realizowany był na terenie 3 województw: świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego i podlaskiego. W grze uczestniczyło 31 zespołów.

 

Z woj. świętokrzyskiego w projekcie uczestniczyły zespoły z gmin: Staszów, Rytwiany, Połaniec, Obrazów, Samborzec, Dwikozy, Włoszczowa, Morawica, Pacanów  oraz Bieliny.

Zapraszamy na stronę projektu: www.gramywrade.interklasa.pl

 

Projekt realizowany we współpracy z Fundacją Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa  – lider,  Stowarzyszeniem Klub Pro Publiko Bono z woj. warmińsko-mazurskiego, Fundacja Edukacji i Twórczości z woj. podlaskiego oraz Fundację im. Ferenca Rakocziego II z Węgier.

 

Aktualności

Grudzień 2013

Koniec roku 2013 był bardzo pracowitym czasem dla wszystkich drużyn. Trzy zadania i jeszcze plebiscyt publiczności. Jednak nic nie jest straszne dla uczestników naszego projektu.
Już od listopada trwała wielka „Przedświąteczna promocja” drużyn. Ważne było, żeby  zorganizowali co najmniej pięć spotkań z przedstawicielami różnych środowisk czy instytucji w swojej okolicy, żeby móc uzyskać maksymalną ilość punktów za to zadanie. Grupy docelowe były najróżniejsze, bo od harcerzy i oazowiczów po radnych, wójtów, a jedna z drużyn zagościła nawet u Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Drugie zadanie, które również rozpoczęło się w listopadzie polegało na wsparciu „Szlachetnej Paczki”. Uczestnicy organizowali spotkania z darczyńcami i zbierali wszelkie produkty potrzebne wybranej przez daną ekipę rodzinie. Mieli przy tym dużo radości, ale i dużo pracy. Ponadto niektóre drużyny pomagały przy innych świątecznych zbiórkach dla potrzebujących. Święty Mikołaj miał więc wielu pomocników.

Wyzwanie, które rozpoczęło się w połowie grudnia i trwa nadal to „Projekt nr 1: Zrealizować przedsięwzięcie”. Z listy dziesięciu propozycji różnorodnych akcji każda drużyna ma wybrać jedną i przeprowadzić, a potem przygotować pełną dokumentację i przesłać do Zespołu Ekspertów do 23 stycznia 2014 roku. Zatem przy okazji informacji ze stycznia zaprezentujemy podsumowanie tego zadania.

Ponadto postanowiliśmy dać drużynom szansę zdobycia dodatkowych punktów. Za zadania „kreatywne”, czyli stworzenie nazwy i logo, wydarzenie na facebook’u i film lub prezentację o drużynie, każda drużyna miała możliwość zebrania głosów od fanów na Facebook’u.

Media społecznościowe mają to do siebie, że trochę wysiłku może spowodować zebranie całkiem  pokaźnej liczby zwolenników. Pierwsze trzy miejsca zajęły odpowiednio: Polnacrew, Ogień w szopie i Leśne Echo Rudki. Oprócz punktów drużyny te otrzymają dodatkowe nagrody.

Więcej na temat projektu „Gramy w radę, damy radę” przeczytać można TUTAJ, stronę poświęconą tej inicjatywie znaleźć można pod adresem www.gramywrade.interklasa.pl, a z treścią dotychczasowych zadań można zapoznać się TUTAJ. Zachęcamy również do obejrzenia najlepszych prac powstałych podczas dotychczasowych etapów gry – prezentowane są one na platformie gry, w dziale „Najlepsze prace” (kliknij TUTAJ).

Listopad 2013

W listopadzie dużo się działo w naszym projekcie. Drużyny realizowały dwa zadania: Przedświąteczna promocja i Wspieramy szlachetnie. W pierwszym z nich miały zorganizować co najmniej 3 spotkania promocyjne, na których prezentowały projekt, swoją drużynę i dotychczasowe dokonania i plany. Zadaniem dodatkowym był udział w akcji charytatywnej „Szlachetna Paczka”. Zespoły organizowały spotkania informujące, koncerty promujące, zbiórki produktów. Nie
wszystkie drużyny mogły wziąć udział akurat w tej akcji, gdyż niektóre miejscowości nie były objęte zasięgiem „Szlachetnej Paczki”, ale w takich przypadkach uczestnicy pomagali w innych świątecznych zbiórkach funduszy i żywności. Uważamy, że nie robili tego jedynie żeby zdobyć punkty, ale przede wszystkim dlatego, że chcieli pomóc potrzebującym.

Od strony organizatorów nastąpiły pewne zmiany. Wprowadziliśmy Akcję: Reorganizacja. Przeorganizowaliśmy trochę zadania, czas ich realizacji. Postanowiliśmy też dać drużynom szansę zdobycia dodatkowych punktów w czasie plebiscytu publiczności na Facebook’u. Już w grudniowych aktualnościach przedstawimy punktację za zadania i wyniki plebiscytu publiczności. Więcej na temat projektu „Gramy w radę, damy radę” przeczytać można TUTAJ, stronę  poświęconą tej inicjatywie znaleźć można pod adresem www.gramywrade.interklasa.pl, a z treścią dotychczasowych zadań można zapoznać się TUTAJ. Zachęcamy również do obejrzenia najlepszych prac powstałych podczas dotychczasowych etapów gry – prezentowane są one na platformie gry, w dziale „Najlepsze prace” (kliknij TUTAJ).

Październik 2013

Październik  rozpoczęliśmy  wynikami  pierwszych  zadań.  Trzeba  przyznać,  że  nasz  Zespół Ekspertów jest bardzo wymagający, ale wiele drużyn sprostało tym wymaganiom. Wiele też z nich dostało  wyróżnienia  za  ciekawe  logo  drużyny.  Młodzież  naprawdę  popisała  się  swoimi zdolnościami  plastycznymi  i  graficznymi,  bo  logo  można  było  wykonać  zarówno  metodami tradycyjnymi  jak  i  metodą  cyfrową.  Jednak  żeby  stworzyć  logo  to  najpierw  ekipy  musiały
wymyślić  nazwy  dla  swoich  drużyn.  Tu  pomysłów  było  dużo,  od  swego  rodzaju  patriotyzmu lokalnego,  łączących  ich  zainteresowań,  aż  do  dość  abstrakcyjnych  skojarzeń.  Na  szczęście drużyny po krótce objaśniły na platformie, skąd taka a nie inna nazwa, i dobrze że to zrobiły, bo czasami ciężko było rozwikłać tą zagadkę.

Kolejnym  zadaniem,  które  kończyło  się  w  październiku,  było  przygotowanie  wydarzenia  na Facebook’u.  Celem  było  stworzenie  takiego  eventu,  który  będzie  ciekawy  i  przyciągnie  jak najwięcej  uczestników.  Mogły  to  być  rzeczywiste  wydarzenia  lub  jedynie  wirtualne.  Tu  też kreatywności  nie  brakowało,  a  pomysły  niektórych  drużyn  bardzo  pozytywnie  nas  zaskoczyły.  Możecie o nich poczytać na stronie projektu.

Jednak  październik  to  nie  tylko  działania  online,  ale  również  rozeznanie  się  w  faktycznych potrzebach  otoczenia. Drużyny miały  za  zadanie  przeprowadzić  ankiety wśród młodzieży,  żeby dowiedzieć  się,  jakie  byłyby  oczekiwania,  jeżeli  Młodzieżowa  Rada  by  już  powstała  w  danej  miejscowości  czy  gminie.  Niektóre  ekipy  już  nawet  rozpoczęły  działania  w  odpowiedzi  na potrzeby mieszkańców. W jednej miejscowości udało się wprowadzić nocne oświetlenie ulic, gdyż takie postulaty zgłaszali mieszkańcy.

Jak widać dużo pracy miały drużyny w tym miesiącu. Dodatkowo, dostały jeszcze jedno zadanie.

„Game,  presentation  or  movie?”,  czyli  prezentacja  i  promocja  drużyny  za  pomocą  filmiku, prezentacji  czy  gry.  Z  powodu  natłoku  innych  zajęć  nie  wszystkie  drużyny  podjęły  się  tego wyzwania,  ale te,  które to  zrobiły,  naprawdę mogą  być  dumne  ze swoich  osiągnięć. Większość filmików i prezentacji znajdziecie na stronie projektu i bardzo Was zachęcamy, żeby tam zajrzeć, gdyż my naprawdę jesteśmy dumni z ich dokonań.

Wrzesień 2013

We wrześniu 2013 roku rozpoczęła się główna część projektu „Gramy w Radę, damy radę!” ­ gra symulacyjna,  w  której  uczestniczą  drużyny  młodzieżowe  z  województw  podlaskiego, świętokrzyskiego oraz warmińsko-­mazurskiego.
Zacznijmy jednak od początku. O  co  chodzi w projekcie? Gra symulacyjna przygotowana przez ekspertów ds. samorządności lokalnej ma przybliżyć młodzieży zadania i wyzwania stojące przed Młodzieżowymi Radami. Po zakończeniu projektu mają powstać konkretne zespoły, które stworzą Młodzieżowe Rady w miastach, gminach lub powiatach, z których pochodzą nasi uczestnicy.

Projekt rozpoczął się we wrześniu 2012 roku. Przez rok tworzyliśmy platformę, która wspiera grę symulacyjną,  konsultowaliśmy się  z  Młodzieżowymi Radami  z  całej  Polski,  przeprowadziliśmy pilotaż gry oraz promowaliśmy nasz projekt. Ponadto zwerbowaliśmy i przeszkoliliśmy trzydziestu tutorów,  którzy  zebrali  zespoły  młodzieży  gimnazjalnej  i  licealnej.  Teraz  przyszła  pora  na właściwe  zmagania,  które  mają  pomóc  w  utworzeniu  Młodzieżowych  Rad  w  trzech
województwach objętych projektem. Nagrodą dla zwycięskich drużyn będą warsztaty filmowe, w czasie  których  zostanie  nakręcony  o  nich  film.  Dodatkowo  powstanie  książka  poświęcona drużynom i całej grze.

Mamy  nadzieję,  że  projekt  „Gramy  w  Radę,  damy  radę!”  będzie  pomocą  w  zaangażowaniu młodzieży w samorządność lokalną dla wszystkich województw. Zachęcamy do śledzenia relacji z życia projektu, które będziecie mogli znaleźć na tej stronie.

Ponadto  zapraszamy  na  naszą stronę  internetową  www.gramywrade.interklasa.pl,  platformę  gry www.gramywrade.pl oraz na naszego fanpage’e na Facebook’u.

Patronat  honorowy:  Kuratorium  Oświaty  w  Kielcach  oraz  Polska  Rada  Organizacji Młodzieżowych.
Projekt  współfinansowany  przez  Szwajcarię  w  ramach  szwajcarskiego  programu  współpracy  z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

logo_szwajcaria

Grudzień 2013

Koniec roku 2013 był bardzo pracowitym czasem dla wszystkich drużyn. Trzy zadania i jeszcze

plebiscyt publiczności. Jednak nic nie jest straszne dla uczestników naszego projektu.

Już od listopada trwała wielka „Przedświąteczna promocja” drużyn. Ważne było, żeby

zorganizowali co najmniej pięć spotkań z przedstawicielami różnych środowisk czy instytucji w

swojej okolicy, żeby móc uzyskać maksymalną ilość punktów za to zadanie. Grupy docelowe były

najróżniejsze, bo od harcerzy i oazowiczów po radnych, wójtów, a jedna z drużyn zagościła nawet u

Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Drugie zadanie, które również rozpoczęło się w listopadzie polegało na wsparciu „Szlachetnej

Paczki”. Uczestnicy organizowali spotkania z darczyńcami i zbierali wszelkie produkty potrzebne

wybranej przez daną ekipę rodzinie. Mieli przy tym dużo radości, ale i dużo pracy. Ponadto

niektóre drużyny pomagały przy innych świątecznych zbiórkach dla potrzebujących. Święty

Mikołaj miał więc wielu pomocników.

Wyzwanie, które rozpoczęło się w połowie grudnia i trwa nadal to „Projekt nr 1: Zrealizować

przedsięwzięcie”. Z listy dziesięciu propozycji różnorodnych akcji każda drużyna ma wybrać jedną

i przeprowadzić, a potem przygotować pełną dokumentację i przesłać do Zespołu Ekspertów do 23

stycznia 2014 roku. Zatem przy okazji informacji ze stycznia zaprezentujemy podsumowanie tego

zadania.

Ponadto postanowiliśmy dać drużynom szansę zdobycia dodatkowych punktów. Za

zadania „kreatywne”, czyli stworzenie nazwy i logo, wydarzenie na Facebook’u i film lub

prezentację o drużynie, każda drużyna miała możliwość zebrania głosów od fanów na Facebook’u.

Media społecznościowe mają to do siebie, że trochę wysiłku może spowodować zebranie całkiem

pokaźnej liczby zwolenników. Pierwsze trzy miejsca zajęły odpowiednio: Polnacrew, Ogień w

szopie i Leśne Echo Rudki. Oprócz punktów drużyny te otrzymają dodatkowe nagrody.

Więcej na temat projektu „Gramy w radę, damy radę” przeczytać można TUTAJ, stronę

poświęconą tej inicjatywie znaleźć można pod adresemwww.gramywrade.interklasa.pl, a z

treścią dotychczasowych zadań można zapoznać się TUTAJ. Zachęcamy również do obejrzenia

najlepszych prac powstałych podczas dotychczasowych etapów gry – prezentowane są one

na platformie gry, w dziale „Najlepsze prace” (kliknij TUTAJ).

Facebook Rozwiń <