Zagraj w Młodzieżową Radę
Jeśli chcecie spróbować na czym polega działalność Młodzieżowych Rad Gmin, to zapraszamy do projektu „Gramy w radę, damy radę”. Szukamy 11 młodzieżowych drużyn z 11 gmin w woj. świętokrzyskim, które chciałyby wziąć udział w grze symulujacej prace Młodzieżowych Rad Gmin.
Gra polega na realizacji przez młodzieżową drużynę kilkunastu zadań w realu – w swojej gminie – przy współpracy z dorosłym opiekunem, tzw. tutorem w okresie wrzesień 2013- czerwiec 2014.
O co chodzi?
Dzięki grze symulującej działalność Młodzieżowej Rady Gminy, młodzież biorąca udział w naszym projekcie będzie miała szansę nauczyć się współpracować z dorosłymi oraz pozna idee, zasady i doświadczy korzyści płynących z funkcjonowania samorządności młodzieżowej. Wszystko to będzie się działo na specjalnej internetowej platformie, ale również w prawdziwej rzeczywistości. Od samego początku młodzież będzie się uczyć jak współpracować z lokalną administracją, władzami oraz realizować inicjatywy na rzecz swojego otoczenia, szkoły, gminy.
Dla kogo?
Gra przeznaczona jest dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z gmin do 30 tys. mieszkańców z województwa świętokrzyskiego. Młodzież stworzy 10-15 osobowe drużyny, które przez najbliższy rok szkołny będą wspólnie wykonywać zadania pod okiem dorosłego opiekuna- tutora.
Zadaniami Tutorów będzie wspieranie drużyn w wykonywanu zadań, poprzez udzielanie rad oraz pomoc organizacyjną, administracyjną. To oni będa motywować drużyny do działania i niwelować bariery i pomagać rozwiązywać problemy, które pojawią się na ich drodze.
Korzyści?
Udział w grze da młodzieży okazję do rozwinięcia zainteresowań, zdobycia wielu nowych umiejętności i wiedzy. Tutorzy również będą mogli się wiele nauczyć, wezmą udział w szkoleniu i zostaną certyfikowanymi Tutorami. Uczniowie zyskają doświadczenie, dzięki któremu będą mogli w przyszłości realizować własne inicjatywy i wpływać na życie i codzienność w swoich gminach. Ich szkoły i gminy staną się się pionierami innowacyjnej metody wspierania działalności obywatelskiej młodzież a przez to – inspiracją dla całej Polski!
Efekty?
Podstawowym efektem już w czasie trwania projektu będzie przemiana gmin poprzez działania zespołów młodzieżowych. Ponadto najlepsze drużyny zaprezentują swoje osiągnięcia na ogólnopolskich konferencjach, nakręcą wspólnie film i wydadzą książkę. Cała Polska o nich usłyszy!
Są dwie ścieżki zgłoszenia się do projektu:
Ścieżka dla aktywnej młodzieży: Co zrobić, aby zagrać?
● zbierz grupę takich jak Ty: od 10 do maksymalnie 15 osób z gimnazjum lub szkoły średniej
● przyłączcie do drużyny zaufaną dorosłą osobę – Waszego tutora, który będzie Was wspierał
● skontaktujcie się z nami: biuro@fundacjafarma.pl, 798 05 09 04 lub 603 622 630
Ulotka informacyjna dla młodzieży do pobrania tutaj
Ścieżka dla otwartych dorosłych – nauczycieli, padagogów, osób zaangażowanych w edukację i aktywizację młodzieży: Co zrobić, aby zagrać?
- zbierz grupę młodzieży: od 10 do maksymalnie 15 osób z gimnazjum lub szkoły średniej
- skontaktuj się z nami: biuro@fundacjafarma.pl, 798 05 09 04 lub 603 622 630
Ulotka inforamacyjna dla tutorów do pobrania tutaj
Wszelkie informacje na stronie głównej projektu:
http://gramywrade.interklasa.pl/zapraszamy
Na zgłoszenia czekamy do 15 czerwca
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt:
biuro@fundacjafarma.pl, 798 05 09 04 lub 603 622 630
Projekt realizowany przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.