Zagraj w Młodzieżową Radę

Jeśli chcecie spróbować na czym polega działalność Młodzieżowych Rad Gmin, to zapraszamy do projektu „Gramy w radę, damy radę”. Szukamy 11 młodzieżowych drużyn z 11 gmin w woj. świętokrzyskim, które chciałyby wziąć udział w grze symulujacej prace Młodzieżowych Rad Gmin.

 

Gra polega na realizacji przez młodzieżową drużynę kilkunastu zadań w realu – w swojej gminie – przy współpracy z dorosłym opiekunem, tzw. tutorem w okresie wrzesień 2013- czerwiec 2014.

O co chodzi?

Dzięki grze symulującej działalność Młodzieżowej Rady Gminy, młodzież biorąca udział w naszym projekcie będzie miała szansę nauczyć się współpracować z dorosłymi oraz pozna idee, zasady i doświadczy korzyści płynących z funkcjonowania samorządności młodzieżowej. Wszystko to będzie się działo na specjalnej internetowej platformie, ale również w prawdziwej rzeczywistości. Od samego początku młodzież będzie się uczyć jak współpracować z lokalną administracją, władzami oraz realizować inicjatywy na rzecz swojego otoczenia, szkoły, gminy.

Dla kogo?

Gra przeznaczona jest dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z gmin do 30 tys. mieszkańców z województwa świętokrzyskiego. Młodzież stworzy 10-15 osobowe drużyny, które przez najbliższy rok szkołny będą wspólnie wykonywać zadania pod okiem dorosłego opiekuna- tutora.
Zadaniami Tutorów będzie wspieranie drużyn w wykonywanu zadań, poprzez udzielanie rad oraz pomoc organizacyjną, administracyjną. To oni będa motywować drużyny do działania i niwelować bariery i pomagać rozwiązywać problemy, które pojawią się na ich drodze.

Korzyści?

Udział w grze da młodzieży okazję do rozwinięcia zainteresowań, zdobycia wielu nowych umiejętności i wiedzy. Tutorzy również będą mogli się wiele nauczyć, wezmą udział w szkoleniu i zostaną certyfikowanymi Tutorami. Uczniowie zyskają doświadczenie, dzięki któremu będą mogli w przyszłości realizować własne inicjatywy i wpływać na życie i codzienność w swoich gminach. Ich szkoły i gminy staną się się pionierami innowacyjnej metody wspierania działalności obywatelskiej młodzież a przez to – inspiracją dla całej Polski!

Efekty?

Podstawowym efektem już w czasie trwania projektu będzie przemiana gmin poprzez działania zespołów młodzieżowych. Ponadto najlepsze drużyny zaprezentują swoje osiągnięcia na ogólnopolskich konferencjach, nakręcą wspólnie film i wydadzą książkę. Cała Polska o nich usłyszy!

Są dwie ścieżki zgłoszenia się do projektu:

Ścieżka dla aktywnej młodzieży:  Co zrobić, aby zagrać?
●   zbierz grupę takich jak Ty: od 10 do maksymalnie 15 osób z gimnazjum lub szkoły średniej
●   przyłączcie do drużyny zaufaną dorosłą osobę – Waszego tutora, który będzie Was wspierał
●   skontaktujcie się z nami: biuro@fundacjafarma.pl, 798 05 09 04 lub 603 622 630

Ulotka informacyjna dla młodzieży do pobrania tutaj

Ścieżka dla otwartych dorosłych – nauczycieli, padagogów, osób zaangażowanych w edukację i aktywizację młodzieży: Co zrobić, aby zagrać?

  • zbierz grupę młodzieży: od 10 do maksymalnie 15 osób z gimnazjum lub szkoły średniej
  • skontaktuj się z nami: biuro@fundacjafarma.pl, 798 05 09 04 lub 603 622 630

Ulotka inforamacyjna dla tutorów do pobrania tutaj

 

Wszelkie informacje na stronie głównej projektu:

http://gramywrade.interklasa.pl/zapraszamy

 

Na zgłoszenia czekamy do 15 czerwca
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt:

biuro@fundacjafarma.pl, 798 05 09 04 lub 603 622 630

 

 

Projekt realizowany przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Realizator Programu

Akademia filantropii w Polsce

Fundator Programu

Polsko-Amerykańska Fundarcja Wolności
Facebook Rozwiń <
https://occmakeup.com/ http://slot-gacor.next.pwc.com/ https://link-slot-gacor.topacademy.wagor.tc.edu.tw/ Megasloto https://link-slot-gacor88.nebuta.its-mo.com/ https://restorecal.org/ http://slot-deposit-pulsa.learning.moleskine.com/